Cum te asiguri că ai o echipă fericită

Retenția angajaților - sfaturi care să te ajute

Performanța și bunăstarea angajaților sunt interdependente – angajații fericiți sunt mai productivi, implicați și proactivi. Un studiu Gallup poziționează acest concept de well-being din 5 unghiuri – e important ca fiecare angajat să aibă un scop, să se simtă sprijinit de cei din jur, să fie independent din punct de vedere financiar, să aparțină unei comunități și să fie fizic sănătos. Vrei toate astea pentru echipa ta, nu? Acest cumul de 5 factori, dacă sunt pe un trend pozitiv, asigură motivația lor de zi cu zi.

Iată câteva sfaturi despre cum te poți implica în bunăstarea angajaților tăi.

ALT
  • 1. Mediul de lucru plăcut

    Atitudinea angajatorului față de bunăstarea angajaților este esențială. Discuțiile deschise sunt un punct bun de pornire în a-i influența pe cei din echipa ta să conștientizeze cele 5 direcții de well-being.

    Un mediu de lucru plăcut, deschis, este cadrul perfect pentru dezvoltarea angajaților tăi.

  • 2. Suportul tău e important

    Oferă-le angajaților tăi consiliere pentru oportunități și activităti de well-being, care să fie în linie cu cele 5 direcții notate mai sus. Ajută-i să își găsească un scop, astfel încât să fie motivat în fiecare zi. Asigură-te că aspectele financiare îi acoperă nevoile, astfel încât salariul să nu fie un factor de stres pentru el.

    Alege să-i  oferi beneficii medicale, pentru ca el să fie sănătos și să aibă energia necesară pentru a face față situațiilor de zi cu zi. Oferă-i sprijin moral atunci când are nevoie, ca să se simtă în mediul lui atunci când este la birou.

  • 3. Nu uita că ești un model pentru angajații tăi

    Atitudinea ta față de well-being și acțiunile pe care le dezvolți în acest sens vor încuraja sau descuraja echipa să ia atitudine spre acest demers. Ești un model pentru angajațiii tăi, iar exemplul tău va influența felul în care ei se raportează. Asigură-te că îi inspiri și implică-te în activităti împreună cu ei.  

  • 4. Grija pentru angajați

    Mesajul care trebuie să ajungă la angajații tăi, verbal și nonverbal, este acela că inițiativele de well-being au rolul de a le îmbunătăți viața. Bonusul pentru tine este acela că productivitatea lor la birou va crește și ea, odată cu calitatea vieții. Comunică deschis cu ei, arată-ți interesul spre dezvoltarea personală a fiecăruia, spre atitudinea proactivă asupra sănătății, care îi va ține  fericiți și eficienți.

    Nu uita că angajații sunt cea mai importantă resursă pe care o ai, iar tu ai un rol central în viața lor personală și profesională. Astfel, bunăstarea lor stă în mâinile tale, în cadrul pe care îl pui la dispoziție.

Alte articole recomandate

alt

Cum cresc coeziunea unei echipe?

Coeziunea în echipă are ca principal scop îmbunătățirea relațiilor umane.
alt

Cum îți dai seama dacă un angajat dorește să plece din echipă?

Este important ca și angajator să urmărești evolutia angajatului, pentru a preveni eventuala plecare din companie a unui angajat de bază.
alt

Cum recrutezi ca antreprenor

Hai să vedem ce poți face in privinta resursei umane!
Arrow left
Arrow right